Drie young professionals verruilen hun vertrouwde leven voor ’30 days as a Hagenees’

Den Haag verwelkomt muziekproducer Vincent-Paolo Corputty als eerste inwoner van het programma 30 days as a Hagenees. In februari riep de stad young professionals op om Den Haag dertig dagen te komen ervaren. Uit meer dan 400 aanmeldingen zijn drie tijdelijke inwoners geselecteerd: Vincent – Paolo Corputty (29), Lianne de Bie (26) en Bas Deelman (26). De komende tijd leren zij het échte Haagse leven kennen, met een woning en een ‘baan’ die aansluit op hun huidige carrière. Daarnaast ontvangen ze een Haagse stadfiets, OV chipkaart en tips voor feestjes, voorstellingen, musea en echte Haagse must sees and do’s.
De drie kandidaten hebben een totaal verschillende achtergrond, opleiding en woonplaats. Zij brengen elk hun eigen diverse talenten en kwaliteiten mee naar de stad. Gedurende dertig dagen storten zij zich, naast het dagelijkse Haagse leven, op een project dat aansluit op hun loopbaan.

 
De eerste kersverse Hagenees is de Amsterdamse muziekproducer Vincent Paolo Corputty (29). Vincent gaat in zijn project samenwerken met acteur Stephan Evenblij en filmmaker Martin Koolhoven. De Groningse ondernemer Bas Deelman, oprichter van reclamebureau Tackle, gaf aan graag samen met een bierbrouwerij een biertje te maken die de ondernemersgeest van Den Haag laat zien en Lianne de Bie, bijna afgestudeerd aan de Universiteit Wageningen (Hydrology and Water Resource) gaat op bezoek bij verschillende Haagse initiatieven en zal in samenwerking met de topchef Pierre Wind een diner organiseren met typisch Haagse gerechten.

 
In de maand mei verruilt Vincent zijn Amsterdamse appartement voor een woning in het centrum van Den Haag: “Na zes jaar midden in de creatieve scene van Amsterdam te hebben geleefd, is het tijd om mijn vleugels uit te slaan naar een andere stad. Meedoen aan 30 days as a Hagenees geeft me de kans om te ontdekken wat Den Haag te bieden heeft, want volgens mij gebeurt er daar veel. Samenwerken met Martin Koolhoven en de Haagse creatieve sector op deze manier te kunnen ervaren is natuurlijk te gek. Wie weet ga ik wel nooit meer weg.”
Over twee weken volgt Bas uit Groningen, waarna de Utrechtse Lianne op 1 juni haar Haagse leven start. De avonturen van de deelnemers zijn te volgen via de hashtag #30daysasaHagenees. 

Of op hun sociale kanalen: @Liannedebie
@basdeelman
@Vincent_Paolo

 
Over 30 days as a Hagenees
30 days as a Hagenees is een oproep van de stad aan young professionals. Den Haag staat vooral bekend om haar politieke en internationale karakter. Maar dankzij de unieke combinatie van stad aan zee, levendige cultuur en betaalbare huizen is Den Haag ook een ideale vestigingsplek voor young professionals en vele succesvolle bedrijven en ondernemingen. De stad is daarom dan ook op zoek naar young professionals uit de creatieve, zakelijke en non-profit sector. 30 days as a Hagenees wordt uitgevoerd door Den Haag Marketing, in opdracht van de Gemeente Den Haag.

 
“Na zes jaar midden in de creatieve scene van Amsterdam te hebben geleefd, is het tijd om mijn vleugels uit te slaan naar een andere stad. Meedoen aan 30 days as a Hagenees geeft me de kans om te ontdekken wat Den Haag te bieden heeft, want volgens mij gebeurt er daar veel. Samenwerken met Martin Koolhoven en de Haagse creatieve sector op deze manier te kunnen ervaren is natuurlijk te gek. Wie weet ga ik wel nooit meer weg.”

Vincent-Paolo Corputty

“Dertig dagen dicht bij het strand wonen lijkt me een fantastische ervaring. Ik weet eigenlijk nog niet zo veel van Den Haag. 30 days as a Hagenees geeft me kans om een vliegende start te maken na mijn studie. Ik heb ontzettend veel zin om samen te werken met Pierre Wind.”

Lianne de Bie

“Als ik in Groningen vertel dat ik in Den Haag ga wonen kijken ze mij met grote ogen en vol ongeloof aan. Den Haag? Dat is toch een grote stad? Wat eng! Ik heb juist onwijs veel zin in iets nieuws. Dit is een kans om een basis te leggen in Den Haag en vanuit daar iets te op te bouwen. Ik ga deze maand bij zoveel mogelijk start-ups en bedrijven langs om te kijken of ik ze ergens mee kan helpen.”

Bas Deelman

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.