Op dinsdag 30 januari kwam de community van Noordzeevis uit Scheveningen weer bij elkaar. De bijeenkomst vond plaats bij de Makro in Wateringen en stond in het teken van de promotie van Noordzeevis. Makro is ambassadeur van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen en doet veel met Noordzeevis.
De avond begon met een terugblik en de toekomstplannen van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen. De Stichting kondigde aan dat het in 2018 betrokken zal zijn bij de Volvo Ocean Race en het Themajaar Feest aan Zee. Vervolgens bracht Kees Taal, Business Manager W. van der Zwan & Zn., de zaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het verbod op de pulsvisserij. John Willems van de SVO Vakopleiding Food vertelde de zaal alle bijzondere details over verschillende onbekende Noordzeevissen, zoals steenbolk, mul, wijting, schar, rode poon, tarbot, griet en nog vele andere. Als laatst sprak de gastheer, Jan van de Werken, Category Manager Fish bij Makro, over de promotie van Noordzeevis. Makro toonde aan dat door het gericht onder de aandacht brengen van het product, de verkoop tot wel bijna 60% doet stijgen en dat er dus daadwerkelijk vraag naar is.
De avond bracht nog een verassing met zich mee. Makro Wateringen kreeg een oorkonde uitgereikt voor het ambassadeurschap. Deze kregen zij voor het aanbieden van een streekproduct uit eigen Noordzee en het actief bijdragen aan het geliefd maken van Noordzeevis uit Scheveningen. De avond kwam tot een eind met een bezoek aan de visafdeling van Makro.
Stichting Noordzeevis uit Scheveningen zet zich in om Noordzeevis uit Scheveningen geliefd te maken in de gehele keten; van visser tot consument. De stichting organiseert bijeenkomsten voor alle belanghebbenden en ondersteunt de ambassadeurs en de sector om Noordzeevis uit Scheveningen op de kaart te zetten. Kijk voor meer informatie op www.noordzeevisuitscheveningen.nl