De reclamemast, de “Rode Toren”, naast de Pier op Scheveningen wordt dit jaar verwijderd. De mast ontsiert al langer het beeld op de boulevard op Scheveningen. Voorheen werd de buitenruimte vooral ‘s avonds met lichtreclame belast. De verwijdering van de “Rode Toren” is een lang gekoesterde wens van omwonenden. De sloop van de reclamemast maakt onderdeel uit van de afspraken die worden gemaakt tussen de gemeente en de Pier over de toekomstvisie 2020 – 2025.
Boudewijn Revis (Buitenruimte, VVD): “In het eerste 5-jarenplan voor de Pier hebben we de afspraak gemaakt dat het Stalen Eiland zou verdwijnen. Dat is gebeurd. Nu in het tweede toekomstplan hebben we de afspraak gemaakt dat de “Rode Toren” verdwijnt. Deze past ook niet meer bij alle ontwikkelingen in Scheveningen Bad, waar we de hele Noordboulevard en het plein voor het Kurhaus opknappen. Dat is er juist op gericht om de kust weer aantrekkelijk te maken voor bewoners, ondernemers en toeristen. Zo verdwijnt er weer iets lelijks.”
De gemeente wil investeren in het belang van de Pier als icoon voor Scheveningen en Den Haag. De eigenaren hebben aangegeven hieraan mee te werken door nieuwe plannen voor de toekomst (2020 – 2025) van de Pier samen met belanghebbenden en de gemeente op te stellen. Daarom heeft de gemeente een overeenkomst opgesteld met De Pier BV. waarin afspraken worden vastgelegd ter realisatie van het onderzoek met initiatieven en ideeën voor de toekomst van de Pier.