Winkelgebied Betje Wolffstraat heeft de Haagse HRP Retailprijs 2016 gewonnen. Ook het Zeeheldenkwartier kreeg deze prijs. De HRP Retailprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan twee Haagse ondernemersverenigingen die het beste idee hebben om hun winkelgebied beter op de kaart te zetten.
De Haagse HRP Retailprijs is een gezamenlijk initiatief van gemeente Den Haag en het Haags Retailpunt. Het Haags Retailpunt zet zich in om winkelgebieden in de stad te versterken, hen uit te dagen en in staat te stellen om zich verder te professionaliseren. Zij staan Haagse winkeliers- en ondernemersverenigingen bij met informatie en advies, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondernemen.
De winnaar BIZ Betje Wolffstraat kwam met het plan voor het realiseren van een ‘Wijkwinkel van de toekomst’. Het realiseren van een centrale plek in de wijk met een sociale en maatschappelijke functie met als doel meer verbondenheid te creëren tussen onder andere (wijk)bewoners en winkeliers.
Namens BIZ Betje Wolffstraat vertelt Wim Schmale: “De ‘Wijkwinkel van de toekomst’ moet een tweede woonkamer worden, waar de buurt elkaar kan ontmoeten. Tevens kunnen de buurtbewoners gezamenlijk activiteiten ontplooien zoals bijvoorbeeld handwerkcursussen en een repair café. Voor dit sociale idee is woningcorporatie Staedion bereid om een pand in onze winkelstraat beschikbaar te stellen!’
Wethouder Klein: “Ik ben altijd onder de indruk van de Haagse kracht die ontstaat als ondernemers samen optrekken. Dat de maatschappelijke rol van winkelgebieden bij deze samenwerking naar bovenkomt, maakt dat één plus één hier drie wordt.”
Wim Schmale besluit: “Wij als BIZ zijn bijzonder trots op het feit om weer een droom te kunnen verwezenlijken. Na ons nieuwe logo en de site betjewolff.nl en deze erkenning kunnen we van ons winkelcentrum een nog completer geheel maken waarvan onze klanten weer extra van kunnen profiteren. Dus ook voor ons geldt één plus één is drie!”