Deze maand lanceren drie verkeersregelaarsbedrijven, in samenwerking met het UWV, de campagne ‘Ik regel verkeer’. Hierin geven zij een realistisch beeld weer van het relatief jonge beroep van beroepsverkeersregelaars en gaan zij samen opzoek naar 300 nieuwe collega’s. John de Wolf, die zich al jaren inzet voor 50-plussers op de arbeidsmarkt, nu ambassadeur van de ANBO is en tevens een hoofdrol vertolkt in de campagne, stelt: “Door deze campagne zien mensen eindelijk hoe veelzijdig het beroep is en laten we zien dat er nog volop baankansen zijn.”
Drie verkeersregelaarsbedrijven, Pro-Verkeer, Team Intro en Traffic Support, starten in maart met de campagne ‘Ik regel verkeer’, in samenwerking met het UWV. Hierin laten zij zien wat het beroep van beroepsverkeersregelaars echt inhoudt en gaan zij samen opzoek naar 300 nieuwe collega’s.
In de loop der jaren maakte het vak een flinke verandering door. Waar dit vroeger vaak een taak van de politie was, was het voor hen steeds groter wordende takenpakket een reden om beroepsverkeersregelaars in het leven te roepen. Zij zijn degene die dag in dag uit en door weer en wind het verkeer regelen bij evenementen en wegwerkzaamheden. En dit doen zij met veel plezier.
Waar het beroep zich flink ontwikkelde, laat de verandering van het imago tot op heden nog op zich wachten. Deze campagne neemt eventuele vooroordelen weg. Wat doet een verkeersregelaar? Wat kan hij of zij verwachten? Dit zijn vaak gestelde vragen. Op de website ikregelverkeer.nl worden deze beantwoord en kunnen mensen die opzoek zijn naar een baan zich melden. Ook als zij nog niet over de juiste papieren beschikken worden zij van harte welkom geheten. De betrokken partijen bieden de benodigde opleiding kosteloos aan.