‘We hebben een van de mooiste websites op winkelgebied’
Na de onthulling van het logo vorige week, presenteert winkelcentrum Betje Wolffstraat nu de volgende verandering. De winkeliersvereniging lanceert de nieuwe website: betjewolff.nl.
De komst van de nieuwe website past goed in de metamorfose, die de winkelstraat ondergaat. Al sinds de jaren vijftig is de Betje Wolffstraat het kloppend hart van Moerwijk. Volgend jaar staat er een herinrichting van de straat op het programma. Ook het straatmeubilair wordt vervangen, waardoor het winkelgebied een nog betere uitstraling krijgt. En als zulke ingrijpende zaken plaatsvinden, dan kan de winkeliersvereniging niet achterblijven. “Vandaar dat we nu een nieuwe website presenteren,” zegt Wim Schmale, voorzitter van de winkeliersvereniging. “En nu hebben we een van de mooiste websites op winkelgebied.”
Het is het resultaat van hard werken door de winkeliersvereniging, die al sinds 1987 bestaat. “Waar ik trots op ben, is dat we een Bedrijfsinvesterings Zone zijn. Dat betekent dat alle ondernemers, autochtoon en allochtoon, op één lijn zitten. We willen samen iets moois van de straat maken.”
Dat komt ook in de nieuwe website betjewolff.nl tot uiting. Alle winkels, circa 45 in totaal, hebben er een plekje gekregen. “Je ziet in één oogopslag ons winkelaanbod. En dan weet je ook dat je voor alle dagelijkse boodschappen heel goed bij ons terechtkan.”
Zorg
Wat heel bijzonder is, is dat de website niet alleen het winkelbestand belicht. “Wat zo uniek aan de Betje Wolffstraat is, is dat er naast winkels ook heel veel zorginstellingen in de straat zitten. Zoals een tandartspraktijk, huisartsen, fysiotherapeuten, een apotheek, een verloskundigenpraktijk en kraamzorg. Ook zij presenteren zich op de website. Op een laagdrempelige manier, met een omschrijving en foto’s, zodat je een goede indruk krijgt wat er allemaal is.”
Volop in beweging
De nieuwe website is gemakkelijk in het gebruik voor computer, tablet en I-phone. “Het is een overzichtelijke website geworden”, zegt bestuurslid Tevfik Ozdemir. “Naast het winkelaanbod en de zorgaanbieders staat er ook een stuk geschiedenis op. Over schrijfster Betje Wolff en over de straat. We gaan de website nog uitbreiden en ze wordt up to date gehouden. Acties, bijeenkomsten en nieuws over het winkelcentrum zullen hun plekje vinden. De lancering van de website is het begin, het laat zien dat we volop in beweging zijn maar ook dat we nog niet klaar zijn met het upgraden van de Betje Wolffstraat.”